Verkiezingscafé wederom een succes

Met de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht heeft de VVD Assen voor de tweede keer een verkiezingscafé georganiseerd in Grandcafé Liff.

Met een mooie, gevarieerde groep deelnemers gingen zij in gesprek over wat het betekent om in de Gemeenteraad te zitten én hoe je erin kan komen. Roald Leemrijse vertelde met passie over het raadswerk: "het levert veel voldoening op om je op deze manier in te zetten voor onze samenleving. Het soort onderwerpen waar de gemeente over moet beslissen zijn uitdagend." Deelnemers discussieerden over een aantal actuele onderwerpen met de raadsleden. Een drankje en een borrel kwam de sfeer ten goede.

Politiek is een vak, en hiervoor worden mensen binnen de VVD opgeleid. Bert Homan, toptrainer bij de Haya van Somerenstichting, was aanwezig om het opleidingsprogramma uit te leggen en vragen te beantwoorden. Zijn belangrijkste boodschap is dat politiek verslavend leuk is.

Kandidaat worden is mogelijk voor iedereen. Gerard Pit, voorzitter VVD Assen, stond iedereen te woord met vragen. Op de avond zelf waren er ook diverse mensen die zich bij Gerard kandidaat hebben gesteld. Dat kan overigens nog steeds door een mail te sturen naar voorzitter@assen.vvd.nl. Daar kunt u ook terecht met vragen.