Eerste uur gratis parkeren in de binnenstad?

Assen heeft een prachtige binnenstad. Maar helaas is Assen negatief in het nieuws geweest. De parkeertarieven zijn de afgelopen jaren nergens harder gestegen dan in ons centrum. En daarnaast zijn we koploper in de winkelleegstand onder de grotere gemeenten. Volgens de VVD Assen hangen die twee met elkaar samen. Dat is zonde, want onze stad heeft veel te bieden. Daarom is het tijd om het parkeerbeleid op de schop te nemen.

Om dat te bereiken is de VVD Assen al jaren in de gemeenteraad bezig het betaald straatparkeren aan te pakken. Daar halen we soms kleine succesjes, zoals het inkorten van de tijden. Maar er is nog veel te doen.

De VVD Assen wil lagere parkeertarieven, gratis straatparkeren in de avonduren en samen met ondernemers en inwoners nieuwe ideeën bedenken over parkeren in het centrum. Daarbij kunnen we denken aan een lager tarief voor het eerste uur, of zelfs het eerste uur gratis parkeren? Samen met de ondernemers willen wij blijven investeren in de binnenstad. Meer bezoekers, betekent meer omzet, minder leegstand. En daardoor ook meer werk voor Assenaren.

Het klopt overigens dat het dagtarief voor de parkeergarages in Assen laag is. €6,- voor een dag parkeren is niet veel. Maar met een uurtarief van €2,15 kom je daar al snel op. Zo wordt een kopje koffie al snel heel duur. Juist voor die kleine dingen moet je in het centrum goed terecht kunnen.

Kortom: wordt vervolgd...