VVD Assen bereikt andere houding bij warmtevisie

Donderdag 18 maart 2021 heeft de raad gesproken over de warmtetransitie visie voor Assen. De VVD Assen fractie had in dat debat een sleutelrol.

En wat is nu het resultaat?

Wethouder Dekker heeft namens het college in onze ogen donderdagavond expliciet bevestigd dat inwoners zich geen zorgen hoeven te maken. Zij gaf duidelijke antwoorden op onze expliciete vragen. Daarom kunnen wij vol vertrouwen zeggen:

·      Inwoners/eigenaren gaan altijd, nu en gedurende de energietransitie, over de keuze van het systeem waarmee iemand zijn woning wil verwarmen!

·      Inwoners worden door de gemeente niet verplicht een investering te doen!

·      De gemeente gaat niet over de gaskraan en kan die dus niet in 2030 dichtdraaien!

·      Uiteraard kunnen inwoners elke oplossing kiezen die het beste past op het moment dat het hen uitkomt!

·      Indien iemand zijn/haar huidige gasketel gaat vervangen mogen zij nog steeds kiezen voor een gasketel. De keuze is en blijft aan onze inwoners!

·      De gemeente gaat uitgebreid voorlichting geven over een mogelijke overstap naar andere verwarmingssystemen, zodat iedereen zelf een afgewogen en passende oplossing kan kiezen!

Wij hebben ons ingezet deze harde toezeggingen van het college te krijgen en dat is gelukt. Wij gaan die ook volgen en controleren de komende jaren. Daar mag iedereen ons ook op aanspreken.

De VVD Assen stond en staat aan de kant van de inwoners van Assen en zal dat blijven staan, nu en in de toekomst.

Wij begrijpen dat er mogelijk nog vragen of opmerkingen zijn. Als woordvoerder van de VVD Assen kunnen jullie mij altijd bereiken op tel. 06 53 830 223 of mail bert@berthoman.eu .

Veel mensen hebben hun mening en zorgen met ons gedeeld, waarvoor onze dank. Wij roepen iedereen op om dat te blijven doen. Daardoor weten wij nog beter wat er in de Asser samenleving speelt. Op die wijze kunnen we goed en tijdig inspelen op de voorstellen die aan de orde komen, of wijzelf aan de orde brengen in de gemeenteraad.

Alleen samen maken we Assen een nog mooiere en plezierige leefbare gemeente.

Met vriendelijke groeten

Namens de VVD Assen fractie