Martin Rasker wordt lijsttrekker VVD Assen

Martin Rasker is gekozen als lijsttrekker van de VVD Assen. Dit gebeurde tijdens de algemene ledenvergadering op 13 oktober. Rasker voert de lijst aan bij de komende gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.

Op dit moment is Rasker fractievoorzitter van de partij in de gemeenteraad. Hij heeft zin in zijn nieuwe taak als lijsttrekker. “De afgelopen tijd is de VVD Assen in elke wijk de straat op gegaan met de vragen: wat gaat er goed en wat moet er beter? Door gesprekken te voeren met onze inwoners horen we waar de kansen voor Assen liggen. Dit nemen we mee in ons verkiezingsprogramma.”

Rasker wil vooral dat Assen ambitie toont, bijvoorbeeld bij de vraag naar woningen. “We moeten echt meer woningen bouwen. Alleen in Kloosterveen al hebben we ruimte voor zo’n 2.700 woningen.” Ook vindt hij dat de gemeente meer naar haar inwoners moet luisteren. “Neem nou onze jongeren. Assen moet ook voor hen een aantrekkelijke stad zijn. Zij hebben behoefte aan een plek om samen te komen. De gemeente moet naar de jongeren luisteren en hen hierin faciliteren.”

De volledige kandidatenlijst van VVD Assen wordt later bekend gemaakt. Dan presenteert de partij ook haar verkiezingsprogramma.