Willemien Meeuwissen

Heeft een grondige hekel aan pappen en nathouden, pakt zaken doortastend op. Gaat er op uit en treedt graag in contact met anderen.

Wil dat er snel meer woningen beschikbaar komen, zodat er voor Drenthe voor iedereen een geschikt huis is op een passende plek. Is actief op zoek naar alle mogelijkheden die Drenthe versterken op het gebied van werkgelegenheid. Zet zich in voor de realisatie van snel internet in de buitengebieden. Wil ruimte bieden aan innovatie. Maar er moet ook wat te beleven zijn! Wil daarom graag meer culturele en sportieve evenementen in Drenthe.

Studeerde Bedrijfseconomie in Groningen. Kwam via de ICT-banen in het bedrijfsleven zo'n 16 jaar geleden terecht in de gemeentelijke gezondheidszorg. Is directeur bij Lentis GGZ in de provincie Groningen en de kop van Drenthe. Houdt zich bezig met de maatschappelijke ontwikkelingen in de omgeving van de organisatie en vertaalt di naar gewenste interne ontwikkelingen en vice versa. Wil met haar werk de toegankelijkheid en effectiviteit van zorg verbeteren. En een bijdrage leveren aan meer kansen op een goed leven voor kwetsbare mensen in de regio.

Is getrouwd en heeft 3 kinderen die het huis uit zijn, woont met haar man in Assen.

Portefeuille:

• Algemene Zaken / fractievoorzitter