Bezoek aan BouWatch

Ondernemingen in Nederland zorgen voor werkgelegenheid en innovatie. Bedrijfsbezoeken helpen om een goed beeld te krijgen van ondernemend Nederland.

BouWatch is een bedrijf dat in 8 jaar is gegroeid naar een
succesvolle internationale onderneming. VVD Assen heeft van Maarten de Roos een zeer interessante bedrijfspresentatie gekregen. Hierin is meegekregen hoe een idee zo'n vlucht kan nemen tot over de Nederlandse grenzen. Kern van het succes is kansen zien en pakken.

Naast ondernemerschap is er een groot stuk veiligheid waar BouWatch een contributie aan levert. In onze huidige maatschappij is de noodzaak tot actief werken aan veiligheid en beveiliging toegenomen. Met een demonstratie en uitleg heeft VVD Assen meer geleerd over slim cameratoezicht. Het is indrukwekkend om te zien hoe de mensen achter de camera waken over onze spullen en veiligheid.

Het zien en reageren op situaties vereist een stuk automatisering en goede samenwerking. Meldkamer, beveiliging in het veld en hulpdiensten moeten op situaties reageren in een zeer korte tijd. De camera's van BouWatch zijn slecht een kleine schakel in het grote geheel.

Hartelijk dank aan BouWatch voor hun gastvrijheid!