Dag van de Democratie in Assen

Kom op zaterdag 10 september naar de Dag van de Democratie! In heel Nederland pakken gemeenten die dag de kans aan om inwoners te betrekken bij de lokale democratie. Ook Assen doet mee! Waar kan dit beter gevierd worden dan in het stadhuis aan de Noordersingel. Ook de VVD is hierbij aanwezig.

Stadhuis

Op het stadhuis kunt u op 10 september tussen 10.30 en 16.00 uur binnenlopen en meedoen aan allerlei activiteiten voor jong en oud. Ga speeddaten met raadsleden, test je kennis over de democratie tijdens de politieke bingo, maak een rondleiding door het vernieuwde stadhuis, hang je wensen voor Assen aan de ideeënboom of loop rustig langs de informatiemarkt waar verschillende instanties uit Assen zich presenteren. Kinderen kunnen meedoen aan diverse activiteiten zoals een speurtocht door het stadhuis, op de foto met de ambtsketting én de burgemeester, videomeppen of het ontwerpen van je eigen verkiezingsposter.

Fotowedstrijd

Wat betekent democratie voor jou? Wat, wie of welk moment illustreert democratie? Laat het ons zien met een foto en maak kans op een mooie prijs! Je kunt jouw foto samen met je contactgegevens voor 4 september mailen naar info@assen.nl

De ingezonden foto’s zijn op deze pagina te bewonderen en worden beoordeeld door een onafhankelijke jury. Op 10 september worden de drie mooiste inzendingen tijdens de Dag van de Democratie beloond met mooie prijzen.Meer informatie over de fotowedstrijd.

Komt allen en vier de democratie met ons mee!