Onduidelijkheid FOC remt "krachtige binnenstad"

De VVD Assen wil werken aan een krachtige binnenstad. Samen met ondernemers, vastgoedeigenaren, inwoners en deskundigen moet er een Binnenstadsvisie komen. En die lijkt er te komen. Maar, dat laat op zich wachten, vanwege onzekerheid over het FOC.

Samen met PLOP en D66 hebben wij in februari 2016 een motie ingediend voor een "krachtige binnenstad," waarin bovengenoemde partijen samen moeten werken. Daar wordt hard aan gewerkt. Toch blijft er voor de partijen nog veel onzekerheid en worden onderdelen van het plan afhankelijk gesteld van de komst van een FOC.

Half december werd duidelijk dat de provincie Drenthe geen bestemmingsplan zou verlenen voor het project. In reactie werd het verzoek (vooralsnog) ingetrokken. Door de initiatiefnemer is in de pers destijds aangegeven dat er na zo'n 2-3 maanden een alternatief plan zou komen. Inmiddels is er een half jaar verstreken.

Wij hebben graag op korte termijn duidelijkheid over de ontwikkeling van een Toeristische Recreatieve Zone bij het TT-gebied, zodat partijen daar rekening mee kunnen houden. Zo kunnen we blijven werken aan een krachtigere binnenstad en een mooier Assen.