Pak betaald parkeren aan!

Als het aan de VVD ligt, wordt het betaald straatparkeren in het centrum aangepakt. We willen de tijden verkorten en op zondag helemaal gratis parkeren op straat. Zo maken we de binnenstad weer een stukje aantrekkelijker.

We riepen de gemeenteraad op om het betaald parkeren te verkorten naar 18:oo uur. Op zondag moet het de hele dag gewoon gratis zijn. Gemeenteraadslid Martin Rasker: "daarmee geven we een stimulans aan het centrum. We horen vaak dat mensen de stad vermijden als ze een kleine boodschap nodig hebben. Of dat ze 's avonds minder snel iets gaan drinken op het terras. Als je zulke signalen krijgt, moet je als gemeenteraad iets doen."

"De gemeente Assen heeft het monopolie op de parkeerruimte in de binnenstad. Daar heeft ze zorgvuldig mee om te gaan. Parkeerregels en parkeergeld zijn bedoeld voor het reguleren van de parkeerdruk of het voorkomen van onvolledige situaties en niet als een melkkoe voor de gemeentelijke financiƫn."

Het plan kon helaas niet op steun rekenen van een meerderheid in de raad. Daarom is de ingediende motie aangehouden. We blijven ons inzetten voor een gezonde binnenstad en een bijbehorend parkeerbeleid. Als er een meerderheid gevonden is, zal de motie in stemming gebracht worden.