Oud & nieuw in maart

Het voelt een beetje als oud en nieuw, de verkiezingen. De afgelopen weken hebben we flink campagne gevoerd. Met resultaat: we hebben bijna 1000 stemmen én een zetel meer dan in 2014. We gaan dan ook met een goed gevoel de nieuwe raadsperiode in.

De campagne begon eigenlijk al jaren terug. Toen zijn we de straat opgegaan om aan Assenaren te vragen wat er goed gaat en wat er beter kan. Dat heeft tot een mooi programma geleid, waarmee we met een geweldig team de straat op zijn gegaan. Het resultaat? Maar liefst 3380 Assenaren hebben op de VVD Assen gestemd - bijna 1000 meer dan in 2014. Daarmee behoren we terecht tot 1 van de winnaars in Assen.

Nu de verkiezingen geweest zijn is het tijd om vooruit te kijken. Op donderdag 29 maart geven alle politieke partijen in een debat aan wat zij van de uitslag vinden en wat de belangrijkste opgaven voor Assen zijn de komende jaren. Daarna is het de taak van de informateur om een nieuw college te vormen.

Vanzelfsprekend is de VVD altijd bereid om mee te praten en onze plannen in daden om te zetten. Daarmee kunnen we het leven in deze mooie stad, nóg mooier maken. Aan de slag!