Gaat u de provincie, of het waterschap besturen?

Op maandag 9 juli a.s. organiseert de VVD Assen een Informatie Avond voor kandidaten voor zowel de Provinciale Verkiezingen als de Waterschaps Verkiezingen. Deelnemers worden in verschillende gespreksrondes bijgepraat over wat er komt kijken bij de kandidaatstelling, de werving & selectie en de bijbehorende eisen. De avond is vooral bedoeld om mensen politiek actief te maken. Om te laten zien wat er komt kijken bij een carrière in de politiek.

Wederzijds kennismaken

Kandidaten hoeven niet per sé lid te zijn van de VVD. Er zijn vertegenwoordigers aanwezig van de Provinciale Staten (fractievoorzitter Willemien Meeuwissen), het Waterschap Hunze & Aa’s (fractievoorzitter Annechien ten Have) en het VVD Regiobestuur (bestuurslid Agnes Klinkenberg). In verschillende, roulerende gespreksrondes krijgen de kandidaten de kans om informatie op te doen en vragen te stellen. Willemien Meeuwissen: “We willen graag meer kandidaten voor de komende verkiezingen. Zo’n avond is uitermate geschikt om wederzijds kennis te maken.”

Stem laten horen

Volgend jaar maart zijn er niet alleen verkiezingen voor de Provinciale Staten. Maar ook verkiezingen voor de Waterschappen. Volgens Annechien ten Have zijn de Waterschappen minstens zo leuk en interessant als Provinciale Staten. Annechien: “Ook bij Waterschappen wordt gewerkt met volksvertegenwoordiging. Heb je de kans om je stem te laten horen en mede verantwoordelijk te zijn voor het beleid. Waterschappen vormen een aparte bestuurslaag. Maar steeds belangrijker, vooral in het Noorden.”

Iedereen welkom

Deze Informatie Avond wordt georganiseerd in Grand Café Liff, aan de Brink in Assen. Vooraf aanmelden is niet noodzakelijk. Iedereen is welkom, lidmaatschap van de VVD is geen vereiste. De avond begint om 19.45 uur.

INFORMATIE AVOND

Grand Café Liff

Brink 14, Assen

start vanaf 19.45 uur

Parkeren kan in Parkeergarage Torenlaan.

Heeft u vragen? Mail dan naar joel@lie.email.