Los problemen met taxi’s in stationsgebied op

Bij het NS-station in Assen zijn slechts 5 officiële taxistandplaatsen, terwijl er 24 Asser taxiondernemingen zijn met samen meer dan honderd auto’s. Kortom: veel te weinig. Gesprekken met de gemeente om dat op te lossen leveren niks op. Dat signaleren wij naar aanleiding van een gesprek met de Gezamenlijke Asser Taxi Ondernemers.

© Bert Homan

VVD Assen raadslid Bert Homan: “we begrijpen dat gedurende de bouw van het station van alle partijen flexibiliteit vereist wordt, maar door goede samenwerking moet het mogelijk zijn problemen op te lossen.” Een belangrijk punt is dat de bereikbaarheid van en naar het station optimaal dient te zijn om alle reizigers optimaal te faciliteren. “De uitstraling van de hele stad wordt hier mede door bepaald,” aldus Homan.

De VVD Assen is van mening dat ondernemers niet gehinderd, maar gefaciliteerd dienen te worden. Juist op plaatsen waar het lastig is, zoals bij de bouwactiviteiten rond het station. Daarom hebben wij indringende vragen gesteld aan het college. Wij verwachten dat er de komende week actie komt om dit probleem met spoed op te lossen, zodat de taxi-ondernemers kunnen ondernemen en reizigers zo optimaal mogelijke service krijgen.

Wij dragen ook gelijk een oplossing aan: meer standplaatsen én een gebied met zicht op de standplaatsen. Daar kunnen extra taxi’s zonder kans op bekeuringen wachten.