4 watertappunten naar Assen

Er komen 4 watertappunten bij in Assen. Op de Brink, bij het station, bij de bushalte M.L. Kingweg en bij het voetbalveldje aan de Thorbeckelaan. De VVD vroeg hierom, nadat bleek dat drinkwatermaatschappij WMD per gemeente een gratis tappunt ter beschikking stelt.

Het aantrekkelijker maken van de binnenstad is een prioriteit voor de VVD Assen. Een watertappunt is een verandering die iedereen kan zien en waar iedereen profijt van heeft. Bovendien wordt hiermee ook zwerfafval door plastic wegwerpflesjes teruggedrongen en het past ook heel goed bij het bevorderen van een gezonde leefstijl.

We zijn dan ook heel blij dat Assen 4 extra watertappunten krijgt. Naast de 2 die de gemeente zelf wilde plaatsen, krijgen we er ook nog 2 van de provincie Drenthe. Het WMD had ook daar een aanbod gedaan. Morgen organiseert het drinkwaterbedrijf een open dag, meer informatie daarover vindt u hier.

Als er veel gebruik van gemaakt wordt, zal bij de verdere aanpak van de binnenstad gekeken worden of er nog meer punten bij geplaatst kunnen worden. Maar voor nu eerst: drink ze!